all I want for Christmas

Julafton 2014 firades tre gånger. Enligt tradition var det först julbord med farmor (hemma hos min far detta år) runt lunch på julafton, följt av Kalle Anka klockan 15.

img_4230edit2

img_4236edit2

img_4243edit2

Bilden blev tyvärr suddig då min blixt inte riktigt var med på noterna. Men jag tyckte det var en så härlig bild av värdarna att jag inte kunde låta bli att lägga upp den.

Kusin Jonas och Elins lilla Alice.

img_4273web

Julaftonskvällen spenderades hos mor. Det var den lugnaste julen jag någonsin har haft. Vi var bara 5 personer och åt allt annat än julmat.

Annandag jul var det dags för julfirande hos Emil och Linda, plus deras barn. Det var mor, Sven-Arne, Fanny, Linda, Emil, Juni, Loke och jag som åt gott och öppnade julklappar.

img_4274editweb

img_4292editweb

img_4285editweb

img_4324editweb

Kvällen avslutades med ett varmt bad i deras utomhusjacuzzi.

Den 30/12 åkte sällskapet som hade varit hos Emil och Linda på annandagen till min moster, hennes man Ingvar och deras två hundar.

img_4347editweb

img_4350editweb

Där fick vi god mat innan det blev ett besök ute i stallet hos mosters hästar, för att avsluta kvällen med julklappsspelet.

img_4367editweb

img_4355editweb

Dagen därpå, på nyårsafton (den första nyårsafton jag har haft hemma på 5 år) var det firande hemma hos mor. Det blev grön ärtsoppa till förrätt, renkött till huvudrätt och glassbomber (MUMS!) till efterrätt.

Och här kommer en liten film om julfirandet i familjen Ripa.

Kommentera

